Національне виховання в Українській державі має бути спрямоване на формування у молоді і дітей світоглядної свідомості, ідей, поглядів, переконань. Ідеалів, традицій, звичаїв, інших соціально значущих надбань вітчизняної і світової духовної культури.
Національне виховання є органічним компонентом освіти і охоплює всі складові системи освіти.
В основу національного виховання мають бути покладені принципи гуманізму, демократизму, єдності сім’ї і школи, наступності та спадкоємності поколінь.
Мета:
набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування у молоді незалежно від національної належності особистісних рис громадян Української держави, розвиненої духовності, фізичної досконалості, моральної,ь художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури.
Для досягнення означеної мети передбачено реалізацію таких завдань:
Ø дотримання принципів виховання, визначених концептуальними засадами національної програми;
Ø організація виховного процесу в класному колективі та з батьками;
Ø створення програми виховання для кожного класу з урахуванням власних педагогічних можливостей класних керівників, батьків;
Ø наповнення програми виховання змістом, відповідно до вікових особливостей учнів;
Ø реалізація у процесі роботи особистісно орієнтованого, діяльнісного, системного, творчого та компетентнісного підходів до організації виховного процесу в шкільному та класному колективах;
Ø оптимальне поєднання форм організації виховної роботи: індивідуальної, групової. Масової;
Ø створення належних умов для особистісного зростання кожного вихованця, його психолого-педагогічний супровід;
Ø співпраця з органами учнівського самоврядування, дитячими громадськими організаціями;
Ø інтеграція зусиль батьківської громади, представників державної влади, громадських та благодійних організацій, правоохоронних органів та установ системи охорони здоров’я.
Спосіб досягнення
поставленої мети реалізується шляхом:
· навчально-виховного процесу;
· позаурочної та позакласної роботи;
· позашкільної освіти;
· роботи органів учнівського самоврядування;
· взаємодії з батьками, громадськими організаціями.
Основні напрями виховання:
Реалізація основних завдань і принципів виховання у національній системі освіти здійснюється у ряді пріоритетних напрямків.
Патріотичне виховання – формування патріотичних почуттів означає вироблення високого ідеалу служіння нардові, готовності до трудового та героїчного подвигу в їм’я процвітання української держави. Воно покликане формувати громадянина-патріота, виробляти глибоке розуміння громадянського обов’язку, готовність у будь який час стати на захист Батьківщини, оволодівати військовими та військово-технічними знаннями, спонукати до фізичного вдосконалення, а також вивчати бойові традиції українського народу.
Правове виховання – формування правової культури, прищеплення поваги до прав і свобод людини і громадянина, Конституції, державних символів (Герба, Прапора, Гімну); знання й дотримання у поведінці Законів України; активна протидія особам та установам, що порушують закони, завдають збитків державі; зазіхають на територіальну цілісність і незалежність України.
Моральне виховання – Прищеплення й розвиток моральних почуттів, переконань і потреби поводити себе згідно з моральними нормами, що діють в суспільстві. Опанування духовною культурою людства, нації, найближчого соціального оточення. Наслідування кращих моральних зразків своєї родини, українського народу, загальнолюдських моральних цінностей.